Ninja's, Samoerai en perzikken - Reisverslag uit Kobe, Japan van Michael H - WaarBenJij.nu Ninja's, Samoerai en perzikken - Reisverslag uit Kobe, Japan van Michael H - WaarBenJij.nu

Ninja's, Samoerai en perzikken

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

28 Augustus 2016 | Japan, Kobe

Inmiddels al wel veel dingen gedaan, gegeten en gezien dus hoog tijd weer voor een update. Anders wordt de volgende zo lang he.

Na ons avontuur in Nagano zijn Drew en ik naar Togakushi gegaan. een mooi bosrijk gebied dat bekend staan om de verschillende tempels en het feit dat hier vroeger Ninjas trainde/woonden.

We hadden gekozen om naar de hoofdtempel te gaan omdat de weg daarheen mooi moest zijn. Dat klopte! Je loopt een goede 30 minuten over prachtig pad met aan beide kanten enorme cederbomen, afgewisseld door een een waterstroompje en versleten traptreden. Erg indrukwekkend! Helaas gold hier wel dat het 'niet om de bestemming gaat maar om de weg erheen' want de tempel zelf was weinig boeiend met enkel Japanse tekst.
Daarna nog een tijdje door het bos gelopen en afgesloten met een bezoek aan een soort Ninja museum (wat helaas ook weinig engelse tekst had).

'S middags zijn we weer terug gegaan naar Nagano om daar te overnachten. Eerst wat rondgelopen en wat fruit gekocht.
Fruit is hier best wel duur maar wel super lekker! Voor een appel of een perzik betaal je al gauw € 2,50 maar dan heb je wel de grootste en lekkerste appel die je ooit op hebt een een perzik groter dan de grootste appels die ik in Nederland heb gezien. Die perzik was werkelijk goddelijk. Ook hebben ze hier een soort van appel in een perenjasje wat kwa structuur lijkt op een appel maar kwa smaak op een peer, heel apart.

De volgende dag zijn we vanuit Nagano vertrokken naar Magome. Hier hebben we onze tassen in een kluis gestopt en de befaamde route gelopen tussen Magome en Tsumago. Dit zijn beide prachtige ouderwetse 'samoerai' dorpjes met Japanse huizen zoals je ze alleen in films ziet. Veel hout, krullende daken, schuifdeuren, rieten vloeren, aparte kunstachtige boompjes en stenen paadjes.

De route tussen de twee dorpen is slechts 7,5 kilometer (door een prachtig bos met watervallen, mooie uitzichten en bamboe), maar met afwisselend omhoog en omlaag lopen, 32 graden en een brandend zonnetje is dat nog aardig zweten!
Het was het uiteraard wel waard want je kijkt je ogen uit in deze ouderwetse Japanse omgeving.

Bij aankomst genoten van 2 lokale delicatessen: Soba (boekweit) noodles en een kastanje ijs. Beiden prima te doen!

We hadden een B&B in de omgeving geregeld en kregen 's ochtends een Japans ontbijt met rijst, ei, worstjes, salade, miso soep en een soort van augurk. Viel me alles mee.

Vervolgens zijn we vertrokken richting Nara en Kobe (waar ik nu ben) maar daarover volgende keer meer! Ik kan alvast verklappen dat we genoeg hebben gedaan in ieder geval.

Als voetnoot wil ik nog even melden dat de Japanse wc's een belevenis op zich zijn! Soms wel 15 knopjes voor dingen als; je poepert schoon spuiten, de hardheid van de straal, brilverwarming, doorspoel-geluidseffect om je eigen geluiden te maskeren, lucht afzuiging (in de pot) de grootheid van je 'doorspoel' etc..
Haha, en dan heb je ook nog de traditionele Japanse wc's wat een ouderwets gat in de grond is... Nou doe mij die robot maar dan.

  • 28 Augustus 2016 - 17:49

    Sylvia:

    Lijkt me i.d.d een hele belevenis om in Japan op de pot te zitten. Ik vraag me af of dat hier ook te koop is, misschien moet je ze maar gaan importeren. Ik denk dat er wel belangstelling voor is. Veel plezier nog en ik kijk uit naar je vogende verslag.
    Groetjes Ma.

  • 28 Augustus 2016 - 19:28

    Oma:

    je krijgt op zo"n manier nog echte wandel kuiten ! Het is maar goed dat ik daar niet ben ,als ik daar naar de w.c.moest zou ik denk ik m:n eigen nog door trekken !!
    Het was weer heel leuk om je verslag te lezen .kijk al weer uit naar de volgende keer .
    De foto"s zijn ook erg mooi ,zo heb je tenminste een idee ,van wat jij allemaal ziet
    veel liefs van opa en oma v.d.H groetjes

  • 28 Augustus 2016 - 22:37

    Vincent:

    Dat bos ziet er briljant uit! Is er ook een functie om te bleken op die wc?

  • 29 Augustus 2016 - 12:53

    Yvonne:

    Wat een ervaring weer mooie omgeving
    Leuke wc die met de knopjes dan
    Een gat in de grond lijkt me wat minder
    Veel plezier en we wachten weer op het
    Volgende verslag

  • 29 Augustus 2016 - 20:24

    Stefan:

    Ziet er briljant uit dat bos! Ben benieuwd naar de volgende foto`s. Sayonara minikuidesu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

Actief sinds 17 Feb. 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 17676

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2016 - 11 Oktober 2016

Hankie in Japan

21 Februari 2013 - 21 Mei 2013

Australie, Nieuw-Zeeland en Thailand

Landen bezocht: